Od kada je sveta i veka, ljudi se igraju. Da dobro ste pročitali, ljudi. Za decu je igra sastavni deo odrastanja, neophodna da bi se život razumeo na pravi način, ali šta će odraslima igre? Psiholozi i njima slični stručnjaci znaju pravi odgovor na to pitanje, mi smo laici i možemo vam odgovoriti samo na osnovu ličnog iskustva koje, ako govorimo o računarskim igrama, nije malo.
Dakle, odrasli se igraju zato da bi se oslobodili napetosti, razvili određene motoričke sposobnosti (naročito za tri prsta na desnoj ruci), da bi spoznali performanse hardvera i, najčešće, da bi se razonodili. Uostalom, zar svako od nas ponekad ne poželi da bude bezbrižno dete?
Industrija računarskih igara je moćna, kažu jedna od najvećih na svetu. To je samo još jedan dokaz da nama sličnih na svim meridijanima ima na pretek, a svako ko kaže da se ne igra teško da govori istinu - primetićete da većina priča naših saradnika počinje sa "ja se ne igram", a onda sledi jedno "ali"... Razlika je samo u tome koju igru je ko izabrao.
Nama ne smeta što vreme za računarom ponekad provodimo u besposlici. Da je sve ozbiljno i da radimo samo ozbiljne stvari, život bi bio tako dosadan. I zato, želimo vam srećno igranje u budućnosti, baš kao što je bilo srećno u godinama koje opisuju priče koje slede...
- Bio jednom jedan haker
- Eliša Kabiljo piše o danima kada je skidao zaštite i tražio "pokice" za Spektrumove igre.
- Dugo toplo leto
- Milan Bašić piše o prvim danima uz Spectrum, koji je bio toliko u upotrebi da se najzad morao hladiti u zamrzivaču
- Igre, mape i još po nešto
- Pavle Peković o danima i mesecima koje je potrošio na analizu igara za Amstrad, skidanje i štampanje ekrana i pravljenje gigantskih mapa koje su objavljivane u tadašnjim računarskim časopisima.
- Jedina akciona igra za TI-59
- Dejan Ristanović piše o jedinoj akcionoj igri koja je ikada napisana za džepni programabilni kalkulator TI-59. Pišući priču, saznao je i zašto nije bilo više igara te vrste...
- Igre na mobilnom hardveru
- Nenad Veljković piše o jednom, ne baš uspelom, pokušaju da se BBC računar pretvori u mobilnu igračku.
- Kockale se delije...
- Voja Antonić piše o kockarskom automatu koji je projektovao.
- Prve daljinske igre
- Milan Jakovljević piše o počecima modemskih komunikacija i igrama koje su nekada bile popularne na engleskom Micronet-u.
- Igre u računskom centru
- Sava Zdravković piše o igrama u domaćim i američkim računskim centrima, na velikim računarima.
- Pripravnički staž
- Jelica Protić piše o igrama koje su bile popularne u velikim firmama: od Tetrisa i Sokobana, do tekstualnih avantura...
- Tetris i AutoCAD
- Đorđe Grujić piše o kursu AutoCAD-a na kome je zgodno primenio Tetris.
- Petnaestogodišnji let
- Aleksandar Veljković piše o razvoju Flight Simulator-a, od prvih verzija do današnjeg multimedijalnog čuda.
- Digitalni velemajstori
- Bojan Stojanović je pratio razvoj programa za šah: kako su u vreme Spectrum-a šahisti iz njegovog okruženja trijumfovali i kako se kasnije pokazalo da se najslađe smeje onaj ko se poslednji smeje...
- Pasijans za ceo život
- Dragan Nedeljković piše o programu za pasijans koji razvija tokom čitave programerske karijere: počeo je od Spectrum-a da bi, preko velikih računara i Atari-ja, stigao do Visual Fox Pro-a.
- Loading level Redakcija
- Darko Staničić piše o tome kako se u Redakciji časopisa "PC" igra Quake.
- Samo na Web-u: tri priče koje, zbog nedostatka prostora, nisu objavljene u ovom specijalnom dodatku...
- Žurka na laptop-u
- Vesna Milošević
- Willy na poslužavniku
- Đorđe Grujić
- Bez straha od letenja
- Milan Bašić
|