Sezamov novi tarifni sistem doneo je pojedinačnim korisnicima mogućnost izbora plana pristupa koji najviše odgovara njihovim potrebama. Sada se SezamPro obraća i firmama, nudeći im niže cene i neograničeni pristup tokom radnog vremena... | |
Dejan Ristanović |
Internet je u našim uslovima prestao da bude samo zabava i izvor informacija za kućne korisnike: velike, srednje i male firme su uvidele prednosti koje im korišćenje Interneta donosi, pa su potražile najpovoljnije načine da obezbede stalnu ili povremenu vezu. Dok su se veliki sistemi mahom opredeljivali za pristup iznajmljenom linijom, manje i srednje firme su zaključile da su dial-up pristup ili semi-permanentne veze pravo rešenje. Razlozi za to su kako ekonomske, tako i tehničke prirode - u našim uslovima na mnogim lokalitetima nema slobodnih telefonskih parica, pa je teško ili nemoguće dobiti odgovarajuću stalnu vezu, a osim toga nabavka, konfigurisanje i kasnije održavanje opreme zahteva značajne investicije i školovanog sistem administratora. Potrebe firme kod dial-up pristupa razlikuju se od potreba pojedinačnih korisnika: veza se češće uspostavlja, troši se znatno više vremena, traže se informacije umesto da se prenose fajlovi i muzika, a poseban značaj dobijaju servisi koje treba rešiti na nivou firme, kao što je elektronska pošta. Pouzdanost svih servisa i lakoća dobijanja veze su veoma važni parametri izbora provajdera, a ni ekonomski momenat se ne zanemaruje. Servisi i ceneVerujući da veliki broj ulaznih linija (veza se dobija "iz prve", u bilo koje doba dana i noći) i snažan, četvorostruki Internet link otporan na sve vrste problema predstavljaju dobar potencijal, SezamPro se obraća firmama, nudeći im pristup Internetu po cenama koje su do sada važile samo za fizička lica. Sezam je do skora imao poseban cenovnik za pravna lica, koja su plaćala veće pretplate ali su zato dobijala više sati Internet vremena dnevno. Novi tarifni sistem omogućio je svakom korisniku da precizno definiše svoje potrebe, pa se ujednačavanjem cena pojednostavljuje prijavljivanje i evidencija. Firme će najverovatnije biti zainteresovane za Sezamov Profi paket, koji za 479 dinara obezbeđuje 60 sati punog pristupa Internetu mesečno, plus 60 minuta dnevno za pristup elektronskoj pošti i domaćim sadržajima. Ukoliko su potrebe za pristupom Internetu manje, na raspolaganju su Value i Optima paketi, koji za 189/299 dinara obezbeđuju 20 odnosno 10 sati pristupa Internetu mesečno (uz 60 minuta dnevnog pristupa lokalnim sadržajima), dok korisnici koji Internetu pristupaju neujednačeno mogu da se opredele za baznu pretplatu (svega 59 dinara mesečno) i kupovinu željenog broja Internet sati. Sezam intenzivno radi i na obezbeđivanju dodatnih servisa koji su važni za firme. Jedan od njih biće mogućnost otvaranja poštanskih sandučića za sve zaposlene u firmi pod veoma povoljnim uslovima. Na taj način će korisnici dobiti adrese ime1@firma.co.yu, ime2@firma.co.yu itd i svako od njih će, koristeći sopstveni ili firmin nalog, moći da preuzima elektronsku poštu i odgovara na nju, bez potrebe da u firmi postoji centralni server ili poseban softver na njemu. Sezam će obezbediti preuzimanje i slanje poruka iz standardnog Outlook-a ili Outlook Express-a, dok će se administriranje adresa obavljati kroz jednostavan Web interfejs. Neograničeni pristupFirme koje intenzivno koriste Internet biće zainteresovane za novu uslugu koju Sezam predstavlja: neograničeni pristup tokom radnog vremena. Za 849 dinara mesečno korisnik dobija 8 sati punog pristupa Internetu dnevno, plus 20 sati dodatnog Internet vremena koje će koristiti onih dana kada se na poslu ostane i posle radnog vremena. Takva vremenska kvota obezbeđuje korisnicima u poslovnim okruženjima da ne razmišljaju o vremenu provedenom na vezi, već da Internetu pristupaju kad god im je potrebno i da na vezi ostaju koliko god im je potrebno, plaćajući pritom mesečni iznos koji bi im, da koriste neki drugi plan pristupa, doneo "samo" 65 sati Interneta (uz neograničeni pristup tokom radnog vremena, dobija se do 268 sati mesečno). Jedini uslov za korišćenje ovog servisa je da korisnik pristupa Sezamu sa neke od digitalnih centrala (npr. brojevi telefona koji počinju sa 3 u Beogradu) i da fiksira broj telefona sa koga će zvati. Širenje Sezamove ponude se ovim ne završava - intenzivno se radi na realizaciji nekih novih servisa i usluga, kao što je Web interfejs za prijavljivanje novih članova, naručivanje uplatnica za produženje pretplate i kupovinu Internet sati, a korisnicima će biti ponuđene i dodatna pogodnost u vidu noćne tarife, kod koje vreme teče duplo sporije. Deset godina projekta Sezam biće obeleženo i drugim novitetima - više o njima u sledećem broju "PC"-ja. |