Samsung-ovi ambiciozni planovi predstavljeni su novinara sredinom maja, na glamuroznoj prezentaciji u Budimpešti. Zavirili smo u lavirinte digitalne budućnosti... | |
Voja Gašić |
Iako je kompletna proizvodni program za ovu godinu već prikazan na ovogodišnjem CeBIT-u, korejski Samsung je odlučio da intenzivira marketinšku kampanju i na prikaže predstojeći proizvodni program na pet glamuroznih prezentacija širom sveta. Tako sam se 17. i 18. maja obreo u budimpeštanskom hotelu Marriott gde je, uz mnogo lasera i igrača, predstavljeno pedesetak proizvoda koji nas očekuju do kraja godine. O planovima i ulaganjimaU Budimpešti je održana prezentacija za Centralnu i Istočnu Evropu, a zanimljivo je da su Evropi namenjene dve prezentacije, što treba da potvrdi izrečene namere o ozbiljnijem prisustvu na ovom tržištu. Vodeće svetske firme, poput Panasonic-a i Sony-ja sa kojima se Samsung sada takmiči, mahom prezentiraju proizvode na američkom tržištu, a mnogi proizvodi se nikada i ne naprave za evropske kupce. Tako su i ovde pokazani projekcioni HDTV televizori HCJ555W i HCJ655W (sa widescreen ekranima dijagonala 55 i 65 inča) koji podržavaju samo američki NTSC standard. Trenutno u Evropi postoji samo jedna TV stanica koja emituje eksperimentalni HDTV program, pa se bez PAL prijema ne biste baš usrećili ovom kupovinom. Poslovna, lična, kućna ili mobilna multimedija, gledano iz Samasung-ove perspektive, mora biti digitalna, a nosilac razmene informacija je SmartMedia, Flash karica (Samsung-ov patent), koja će moći da se gurne u čitač koji se nalazi na svakom predstavljenom uređaju. Iako je trenutno standardna memorija na kartici 32 MB, strateški cilj je izbacivanje 1 GB kartice. Podsetimo da je Samsung vodeći svetski proizvođač memorije i jedna od veoma retkih firmi koja proizvodi RAMBUS module. Cilj petogodišnjeg plana je obim prodaje od 57.8 milijardi dolara, sa prosečnim godišnjim rastom od 15%. Predviđena ulaganja u istraživanja i razvoj (R&D) do 2005. iznose 11.8 milijardi dolara, što iznosi preko 20% obima prodaje. Svakome ko se i malo razume u ulaganja, ovaj procenat mora da "razmrda uši", jer treba platiti i radnike i repromaterijal, te obnavljati i izgrađivati proizvodne kapacitete, ne računajući "sitnice" kao što su prevoz, marketing... Jong-Yung Yun, predsednika i direktor Samsung-a, izrazio je nadu da će ovako velika uložena sredstva omogućiti istraživanja u oblasti digitalnog povezivanja, posebno u oblasti kućnih i mobilnih multimedijalnih proizvoda. Samsung već nudi širok spektar proizvoda, od poluprovodnika, preko elektronike, do telekomunikacija, a integracija je ključna reč koja će najbolje označiti predstojeći period. SmartMedia će biti zadužena za spremanje i razmenu podataka čak i među najraznorodnijim proizvodima. O integraciji...I zaista, među izloženim proizvodima, gotovo da nije bilo moguće naći jednoznačne ili "jednonamenske" uređaje, a retkost su predstavljali pomenuti mamutski televizori. Teško je bilo i pronaći stvarčicu za koju ne biste rekli da vam je takva kombinacija potrebna, a kao ciljna tržišna grupa su (gotovo uvek) navedeni early adopters ili u slobodnom prevodu "oni koji se prvi primaju". Mnogi članovi naše Redakcije bi se prepoznali u tom opisu... Ako vam se baš dopada novi Samsung-ov mobilni telefon težak samo 90 grama, sa govornim komandovanjem, već iz samog naziva MP3 Phone možete da otkrijete skriveni bonus - dovoljno je da popunite nekoliko SmartMedia kartica vašom omiljenom muzikom i tako prekratite i najduže putovanje ili dosadni sastanak. Iako nije predviđen za ovu godinu, prikazan je i mobilni videofon, a Samsung je član konzorcijuma koji se bavi problematikom povećanja propusnog opsega kod GSM uređaja. Varijacije na temu MP3 plejera su zaista raznovrsne, pa je Mymy kombinacija klasičnog kasetnog vokmena i MP3 plejera koju možete da "nahranite" muzikom iz Wingo ili Wingo 2 kućnog CD plejera. Familija MP3 plejera Yepp ima zaista raznovrsne oblike, a vrhunac su Photo i Motion Yepp, sa kojima možete (dok slušate muziku) pogledati tekstove pesama, životopis ili fotografije izvođača, upisati ponešto u podsetnik ili zapevati prateći note na ekranu... Rado ću sačekati Anycall, ručni časovnik težak pedesetak grama sa "sitnim" dodacima poput ličnog organajzera, mobilnog telefona sa speakerphone-om i IrDA portom za vezu sa računarom. Mada nisam sasvim zadovoljan - šuška se da će u sledeću verziju biti ugrađen i MP3 plejer, a kada za to dođe vreme, i kamerica za videokomunikaciju... Prostor nam ne dozvoljava da se zadržavamo na uređajima poput Nike II PC-ja (sa SmartMedia čitačem), subnotebook računarima, DVD plejerima, Web videofonima, i-Max mobilnim telefonima sa PDA funkcijama... Treba pomenuti i NEXCA digitalne fotoaparate i Colour Station - fotokopir, štampač i skener sa SmartMedia čitačem. O svemu tome ćemo više pisati kad uređaji dođu do nas, a na septembarskom Sajmu nas verovatno čekaju MP150 i MP170, TFT monitori sa pet video ulaza i ugrađenim tjunerom na kojima TV sliku možete da gledate i u prozoru desktop-a. O doživljaju...Kolege iz Redakcije su već "pripretile" da više neće da me puštaju na putovanja jer se ona, nekako čudno, poklapaju sa iznenadnim obrtima u našoj zemlji. U svakom slučaju, lepo je videti kako lepo izgleda oprana zgrada Parlamenta (iako nema nekih vidljivih razloga za obnovu). Prvoga dana kolege iz Koreje su nas čitavo popodne vozile brodom po Dunavu i nenametljivo nas pripremale za sutrašnje novosti. Ako odavno niste putovali, ovakav doživljaj mora predstavljati pravo zadovoljstvo. Tek da znate: Beaujolais (i sva rose vina) su "demode", samo Amerikanci piju viski kao aperitiv, a od vas se (kao od potencijalnog Evropljanina) očekuje da uzmete šampanjac, mada uvek možete da se "izvučete" sa nekim nacionalnim specijalitetima kao što je Palinka (vrlo jaka kajsijevača). Nakon toga ide beli Chardonnay, a pri izboru klareta takođe treba biti oprezan, jer su u modi lakša vina (recimo Merlot, nikako Game). Za dezert se takođe forsira dezertno vino, iako vam niko neće zameriti (ako imate problema sa probavom) neki gorki liker. Na kraju, neka mi oproste mađarske kolege, o samim proizvodima i Samsung-ovoj strategiji moglo se saznati i mnogo više da im je neko objasnio da Mađarski ipak nije svetski jezik i da su Engleski i Nemački mnogo prikladniji ako dolaze gosti iz devet zemalja regiona. Ipak, bilo je zadovoljstvo videti sve to na jednom mestu - svi mi "fah-novinari" volimo da znamo šta nas čeka... |