H a r d v e r
PC home - osnovna strana
PC #55 - April 2000

3D retrospektiva

   Grafički čipovi zastarevaju u roku od šest meseci. Tokom prethodne dve godina iza nas je ostalo nekoliko proizvoda koji su veoma upotrebljivi, čak i gledano sa današnjeg aspekta. A cena im je, kao i uvek kada se radi o "zastareloj" opremi, veoma privlačna...
David Paunović

    Kada su u pitanju 3D igre za PC, procesorskih megaherca i RAM memorije nikada dosta. Još važnije, potrebna je vrhunska grafička kartica, jer je visoka rezolucija i veliki frame rate od presudne važnosti za preciznost našeg oružja, dok se preko Interneta obračunavamo sa "lošim momcima" širom sveta izgrajući Quake ili Descent. Zbog toga igranje na PC-ju važi za prilično skupu zabavu, pogotovo ako želite da ostanete "u toku" sa aktuelnim hardverom.

    Grafička kartica kojom smo se donedavno oduševljavali već je pala u zaborav, jer je proizvođač već napravio "karticu2", Microsoft novi DirectX, a Ziff Davis novi benchmark koji je našu staru karticu svrstao na poslednje mesto. Da li to znači da je naše oduševljenje bilo neosnovano ili je trka za što većim frame rate-om učinila da zaboravimo da svakoga dana na televizoru gledamo svega 25 frejmova u sekundi. I da li to znači da "oni sa jeftinijim ulaznicama" ne mogu da igraju?

    Prelistavajući cenovnike računarskih firmi, izdvojili smo jedanaest jeftinijih grafičkih akceleratora prethodne generacije, koji i dalje predstavljaju atraktivnu kupovinu. Podsetili smo se njihovog mesta u burnoj 3D istoriji i suočili ih sa aktuelnim igrama i benchmark testovima.

Kako smo testirali?

    Ocenjivanje 3D performansi i kvaliteta grafičkih kartica uvek predstavlja težak zadatak. Rezultati generičkih benchmark programa ne pokazaju kako će se grafička kartica ponašati u stvarnim aplikacijama (igrama), pa takvi testovi nisu dovoljni čak ni za elementarno poređenje. Ipak, oni se i dalje koriste za merenje 2D performansi (Winbench) kao i za opštu sliku 3D mogućnosti (3DMark).

    Pravu sliku o mogućnostima 3D kartica pokušali smo da steknemo posmatrajući i mereći njihov prikaz u Direct3D igri Expendable i OpenGL igri Quake2. Merili smo u rezoluciji 800*600 (primereno dijagonali monitora od 15") i 1024*768, što je zahtevniji test. Pošto se o starijim proizvodima, smatramo da su drajveri maksimalno optimizovani i "očišćeni" od bagova. Korišćene su najnovije verzije generičkih drajvera.

    Osim u slučaju grafičkih čipova integrisanih na matičnu ploču, za testiranje smo koristili sledeću konfiguraciju: MBD Abit ZM6 iZX ATX ploča, procesor Intel Celeron 500 MHz, 64 MB SDRAM-a i hard disk Western Digital Caviar od 13 GB. Softversku platformu obezbedio je Windows 98 SE, uz DirectX 7.0a.

    Za pregled modela firmi 3Dfx, ATI, Intel, Matrox i NVidia i S3, odnosno dijagrame performansi kartica zasnovanih na Banshee, G200, i740, i810, RagePro, Riva 128ZX, Riva TNT, Savage 3D, SiS 620, Trio 3D/2x i Vanta čipovima pogledajte "PC #55".


    PC home - osnovna strana Novi broj|Arhiva|Pretrazivanje svih brojeva|O nama
Pretplatite se na PC|Oglasavanje u casopisu PC|Postanite saradnik casopisa PC|Pitanja i komentari u vezi casopisa