|
Pet novih alatki
Prvi utisak govori o relativno siromašnom korisničkom intefejsu, koji ne prati trend modernih Windows aplikacija. Ipak, na raspolaganju su palete u kojima su grupisane najpotrebnije opcije, a njihov sadržaj se može po želji konfigurisati. Sve komande sa tastature mogu se promeniti i podesiti prema navikama koje su već stečene u nekom drugom programu za crtanje ili prelom. Komande iz Quark XPress-a i Adobe Photoshop-a su već ugrađene i mogu se odmah aktivirati. Ova pogodnost je veoma bitna za lakši prvi kontakt sa FreeHand-om.
Paleta sa alatkama daje pristup osnovnim PostScript transformacijama, ali nije neophodno da se čak i za najelementarnije stvari (npr. skaliranje objekata), koristi odgovarajuća alatka. Dvostrukim klikom na objekat aktiviraćemo kontrolne ručice, pomoću kojih na uobičajen način menjamo njegovu veličinu ili ga iskošavamo u odnosu na centar transformacije. U odnosu na prethodnu verziju, FreeHand 8 donosi pet novih alatki. FreeForm služi za intuitivniju promenu oblika vektorskih segmenata, bez potrebe za manipulacijom čvorovima. Veoma je zgodna za doterivanje finih detalja ili "peglanje" vektorizovanih bitmapa.
Alatka Emboss namenjena je kreiranju reljefnih objekata, pri čemu se iz odgovarajuće palete može precizno odrediti tip ispupčenja odnosno udubljenja i kontrolisati 3D oblik ivica. Upotreba ove alatke je veoma jednostavna, a njena primena dolazi do izražaja tokom pripreme elemenata za Web prezentacije. Obrtanje objekata kao u ogledalu može se u jednom potezu obaviti pomoću alatke Mirror. I ovde dodatne mogućnosti kontrole (osa obrtanja) imamo u odgovarajućoj paleti bolje reći, u terminologiji FreeHand-a, panelu.
Onima koji su navikli na uverljivost senki koje pravi CorelDraw možda se neće dopasti rezultat rada alatke Shadow, ali treba primetiti da, za razliku od Corel-ovog programa koji pravi rastersku senku, FreeHand ostaje u okviru vektorskih objekata. Neke od novih opcija i alatki smeštene su u meniju Xtras: posebno je zanimljiva alatka Graphic Hose, koja služi za dobijanje realističnih efekata slučajnim raspoređivanjem i transformisanjem vektorskih objekata. Niz dodatnih alatki, kao što su Smudge, Roughen, Spiral i Fisheye Lens predstavljaju snažan skup vektorskih filtera, koji su važna komponenta vrhunskih programa za crtanje.
|