U poplavi 3D kartica i igara, sve je veća potreba za kvalitetnim 3D objektima. Modelari su dobili dobre i moćne alate, koji su integrisani u pakete 3D Studio MAX i Maya ili dolaze kao zasebni programi (LightWave Modeler, Rhino...), ali realističnost 3D objekata umnogome zavisi i od tekstura... | |
Stevan Josimović |
Meta Creations će osvežiti i poboljšati Detailer
|
Kod veštačkih, ljudskom rukom napravljenih 3D objekata nije teško postići zavidan nivo fotorealističnosti, usitnjavanjem delova ili upotrebom tzv. tajlabilnih tekstura ili procesnih tekstura. Ove teksture su prilično česte i u realnom svetu, pa postoji opravdanje za njihovu upotrebu. Stvari postaju mnogo složenije kada su u pitanju 3D modeli organskih objekata - modelari se tu susreću sa čitavim nizom gotovo nepremostivih problema. |
Šta može 3D paint?
Pre svega, usitnjavanje objekata ne dolazi u obzir, jer se time odričete i onog minimuma fotorealističnosti koju biste mogli da postignete, a animacija je i bez sitnih objekata prava noćna mora Upotreba tajlabilnih tekstura je moguća, ali često nije odgovarajuća pošto, recimo, životinje imaju vrlo nezgodnu osobinu da na šapama ili njuškama (koje su deo jednog NURBS-a) imaju sasvim uočljive i različite šare.
|
Problemi sa teksturama
Osnovni problem leži u načinu kojim definišemo 3D objekte i njihove teksture. Tekstura je 2D mapa koja se "lepi" preko 3D objekta. Da bi tekstura stajala stalno na istom mestu na objektu, treba generisati teksturne ili, kako ih još zovu, UV koordinate. Ove koordinate najčešće definiše sam program za modelovanje, mada ih je moguće generisati i boljim 3D paint programima. Tako svaka tačka na objektu, pored svojih prostornih X, Y i Z koordinata, dobija i UV koordinate, koje služe za pozicioniranje i orijentaciju 2D mape. Krute matematičke definicije objekata i razne aproksimacije, koje se koriste u zapisima tih podataka, učinile su da se boja (mapa) neprirodno "lepi" na površinu, umesto da objekti budu napravljeni od određenog materijala, kako je "Bog zapovedio".
|
Detailer odnosno Painter 3D
MetaCreations je pre izvesnog vremena preuzeo firmu Fractal Design, a samim tim o sve njene projekte. Program Detailer je ocenjen kao perspektivan, pa je njegov razvoj nastavljen u pravcu poznate Painter serije.
|
4Division-ov 4D Paint
4D Paint je program nove generacije, koji donosi daleko bolju kontrolu u odnosu na Detailer. Njegova verzija Rembrandt 1.6 se može preuzeti sa 4Dvision prezentacije na Internetu. Ova potpuno funkcionalna demo verzija će raditi 30 dana, posle čega se morate odlučiti za kupovinu. Iako na test ne može da se dobije i novija verzija 2.0, videćete da će verzija 1.6 reći praktično sve što treba da znate.
|
Četkicom po mesh-u
Osim pomenutih programa, postoje i daleko ozbiljniji i skuplji alati: Parametric Technology Pro/3DPAINT, Alias/Wavefront StudioPaint ili Digits 'N Arts Flesh. Ovi programi pomeraju granice u stvaranju i manipulaciji teksturama, ali najbolje stvari iz njihove palete alata možemo očekivati već za mesec ili dva kod jeftinijih programa ove vrste.
|