U želji da čuje glas korisnika Interneta i bolje profiliše svoju ponudu, SezamPro je letnje mesece iskoristio za veliku nagradnu anketu, u kojoj je učestvovalo oko 2000 pretplatnika raznih domaćih Internet provajdera. Rezultati su veoma interesantni... | |
Dejan Ristanović |
Koga su korisnici Interneta izabrali...
...i zašto su ih izabrali. |
Sezamova anketa osmišljena je i realizovana veoma ambiciozno - dvadesetak pitanja postavljenih na Web strani www.sezampro.yu/anketa dali su detaljan presek navika, potreba i želja korisnika Interneta. Anketa je intenzivno promovisana na svim značajnijim YU Web stranama, a velikom odzivu verovatno je doprinela i novčana nagrada od 1000 dinara, kao i 15 atraktivnih SezamPro majica. Stranu sa anketom posetilo je više hiljada surfera, a kada su odbačeni nepotpuni i duplirani odgovori, dobili smo skoro 1500 validnih elektronskih kupona. Veoma reprezentativan uzorak. |
Ko koristi Internet
Već je odgovor na prvo pitanje pokazao da je Internet prestao da bude samo zabava za studente: gotovo 40% učesnika ankete ima između 26 i 35 godina, sledi grupa od 18-25 (28%) i od 35-60 godina (20%), dok je mlađih od 18 godina svega 12%, uz zanemarljiv broj korisnika starijih od 60 godina. Zanimljiv je i podatak o zanimanju: uz računarsko - tehnička zanimanja, koja i dalje preovlađuju, javili su se i pravnici, lekari, menadžeri, ekonomisti, novinari, fotografi... Prosečan korisnik Interneta je prilično iskusan, pošto svega 8% učesnika istraživanja pristupa Mreži odnedavno, sledećih 25% je počelo da koristi Internet ove godine, a svi ostali imaju bar jednogodišnji "staž". Naravno, uvek treba imati u vidu da oni koji koriste Internet tek nekoliko nedelja verovatno nisu ni pronašli ovu anketu.
|
Korisnici su zadovoljni
Dve ipo godine pošto je Internet stigao u Jugoslaviju, "dečije bolesti" provajdera su uglavnom rešene, pa je velika većina korisnika zadovoljna uslugama. Tako je 23% učesnika ankete reklo da je veoma zadovoljno kvalitetom linka svog provajdera, a sledećih 66% da je zadovoljno (veoma nezadovoljnih je svega 1%, a nezadovoljnih 10%). Najviše ocene za link dobili su EUnet (91% veoma zadovoljnih i zadovoljnih), SezamPro (89%) i BeoTelNet (88%).
|