Ray Dream sakuplja najbolje iz rendering sveta, dodaje tome visok stepen automatizma, a onda sve to zapakuje tako da ga sa lakoćom mogu koristiti i ljudi koji se animacijom i kompjuterskom vizuelizacijom nikada nisu bavili. Vredi ga probati! | |
ThinkFish NaturalMedia renderer je dobar gotovo kao i Cel Shader LightWave-a
Ray Dream ne omogućava kombinovanje više materijala na istoj površi
Svetla su iznenađujuće dobro podržana
I skromnim programom kakav je Ray Dream Designer mogu se praviti odlične slike - najbitnija je kreativnost
Alati i ekstenzije za stvaranje organskih 3D objekata
Novi ray-trace renderer je svetla tačka Ray Dream paketa
Prawn |
Pre oko dve godine predstavili smo interesantan rendering program Asymetrix 3D/fx. Bio je to program skromnih renderskih mogućnosti i ne prevelike brzine, ali je imao nešto što ostali programi ove namene nikada nisu imali: korisnički interfejs u Windows maniru. Kao direktna posledica toga, program nije trebalo dugo upoznavati - čim znate šta želite, realizacija dođe gotovo sama po sebi. Činilo se kao da je stari, dobri DOS program Banner prešao na Windows i dobio gomilu noviteta, uključujući i ray-trace algoritam senčenja. Zbog toga ovoga puta predstavljamo Asymetrix-ovog naslednika - Ray Dream. |
Na višem nivou
Teško je reći šta se zaista dogodilo sa Asymetrix-om: posle relativno uspešnog starta, o njemu se nije čulo gotovo ništa, a onda se pojavio kao Ray Dream serijal u kalifornijskoj firmi MetaCreations, koja je poznata po kvalitetnim dodacima za Photoshop, Bryce-u... Mada nigde direktno ne piše da je Ray Dream razvijen na Asymetrix 3D/fx-u, taj se utisak sasvim očigledno nameće. Korisnički interfejs, koji je bio i najkvalitetniji deo Asymetrix-a, bukvalno je "precrtan", što se naročito videlo u prvim verzijama Ray Dream-a, koje nisu bile ništa više do prepakovan Asymetrix. Sada je sve na znatno višem nivou: Ray Dream je stigao do verzije 5.0.1, a puno pažnje je posvećeno kako izgledu, tako i funkcionalnosti celog programa.
|
Frizirani oldtajmer
Pre svega, Ray Dream je daleko stabilnija aplikacija od prethodnika, koja se vrlo lepo uklopila u Windows okruženje. Mada sam po sebi nije šampion brzine, lepo deli resurse sa ostalim aktivnim programima, što je veoma značajno kod intenzivnih računanja. Tokom rada sa ovim programom iskusili smo nekoliko puta i njegovu hirovitu stranu: u nekoliko navrata se "zaledio", tako da ništa drugo nije pomoglo do "ubijanja" taska, ali je indikativno da se to događalo samo onda, kada smo mu "podmetali" demo i beta verzije nekih shader-a. Ostatak vremena Ray Dream se ponašao sasvim pristojno odgovarajući na sve zahteve.
|
Miš otežava stvari
Studio verzija Ray Dream-a je još bolje opremljena Mesh Form modelerom. U pitanju je vertex modeler sa svim klasičnim alatima: extrusion, lathing, lofting i sweeping. Njima je dodat i Boolean sistem, kao i čitav set novih primitiva: vatra, magla, oblaci i fontane; tako je omogućeno jednostavno stvaranje prirodnih oblika. Manja zamerka se može uputiti načinu na koji se manipuliše objektima: perspektivni prikaz nije najpreglednije rešenje za tu vrstu posla, a virtual trackball alat dodatno otežava stvari.
|
Jednostavne animacije
Animacija u Designer-u je i dalje krajnje uprošćena. Postoje predefinisane putanje koje se drag & drop metodom (u ovom programu se ovaj metod obilno eksploatiše) mogu dodeliti objektima... i to je sve. Sa druge strane, sam pokret i jeste najkomplikovaniji deo kompjuterskih animacija, pa se od ovakvog programa ne očekuje više na tom polju. Ray Dream Studio unekoliko popravlja situaciju, zahvaljujući opcijama poput Total Control Timeline-a i inverzne kinematike. Studio ima i mogućnost animacije po fizičkim zakonima dinamike, što postaje nezaobilazan deo svih ambicioznijih rendering programa. Dovoljno je podesiti gravitaciju, brzinu i trenje, pa program sam računa položaj objekata i sudare između njih.
|
Kao na suncu
Kvalitetu slike (kod obe verzije programa) doprinosi i začuđujuće dobra kontrola nad svetlima. Prisutni su svi standardni izvori, a ako instalirate i RAYflect-ov dodatak, imaćete i prirodne izvore svetla kakvi su Sunce ili Mesec. Kontrola nad ovim alternatinim izvorima svetla omogućena je preko atmosfere. Osim parametara za renderer, rezoluciju, veličinu slike i aspect ratio, opcijom estimate možete dobiti okvirno vreme "rendanja" po frejmu ili optimalnu rezoluciju slike. Ako za ovo poslednje dobijate neprirodno velike cifre, ne krivite odmah kompjuter, već prekontrolišite parametre.
|
Za Web i za po kući...
Ko će upotrebljavati Ray Dream 3D/Studio? 3D Designer je program jasno orijentisan ka početnicima, ljudima bez prevelikih tehničkih zahteva, kojima su potrebna jednostavna, ali efektna grafička rešenja. Glavni domen ovog programa su telopi, zaštitni znaci i Web grafički materijal, sve po principu "uradi sam". Studio je namenjen korisnicima nešto većih zahteva, koji imaju više iskustva ali malo vremena da to dobiju iz MAX-a ili LightWave-a, ali zato imaju jasnu ideju i volju da posao urade sami, na najlakši mogući način.
|