|
U novom okruženju
Proširenje kapaciteta zahtevalo je instalaciju novih računara i druge opreme (pre svega novog Ascend-ovog access servera i para 2 mbit/s modema), za šta je ponestalo prostora - potrebe SezamaPro su očito prerasle mogućnosti prostora koji je, od svojih prvih dana, "delio" sa SezamCafe-om. Zato je, na istom spratu tržnog centra "Skadarlija pod krovom", opremljen novi prostor, u koji će se sistem preseliti, verovatno paralelno sa uvođenjem novih linija. Obzirom da je ambijent i nameštaj projektovan tako da obezbedi dovoljno prostora za ekspanziju sistema i olakša njegovo hardversko i softversko održavanje, verujemo da će prelazak u novu prostoriji obezbediti Sezamu dodatni kvalitet... a i SezamCafe-u će dobro doći prostor koji će iseljenje opreme osloboditi.
Proteklih meseci urađeno je mnogo i na sistemu za održavanje SezamaPro - osim redovnog backup-a, koji se sada obavlja potpuno automatski, neprekidno, i to dok je sistem u pogonu (nema više potrebe za povremenim isključenjima sistema zbog kopiranja podataka sa servera na trake), razvijen je i softver za automatsko nadgledanje sistema. On se sastoji od serverske komponente, koja se izvršava na namenski instaliranom Windows NT računaru, i klijenta za Windows 95/NT, koji sa servera preuzima i na pogodan način prezentira detaljne podatke o funkcionisanju, parametrima i performansama svake komponente sistema: od pojedinih računara, preko komunikacione opreme, do stanja linkova prema Internetu.
"Tačka na i" sistema za nadzor bila je ideja da se poruke o problemima automatski šalju ljudima zaduženim za hardversko i softversko održavanje sistema posredstvom numeričkog pejdžera, u svako doba dana i noći. Pokazalo se da je realizacija ove ideje razmerno jednostavna i ne zahteva nikakvu opremu osim standardnog modema, pa je početkom aprila Sezam počeo da koristi i novu formu komunikacije sa svojim administratorima. U planu je da se obezbedi slična komunikacija sa mrežom mobilne telefonije korišćenjem servisa kratkih poruka (SMS), u čemu će uživati i korisnici Sezamovih usluga - u nekoj kasnijoj fazi može se, recimo, obezbediti da sistem javlja na korisnikov mobilni telefon kada stigne neki važan e-mail.
|