Organoliki objekti
Predstavljajući poslednju DOS verziju Imagine-a, skrenuli smo vam pažnju na jednu zgodnu "sitnicu". To su blob objekti, primitive koje se slepljuju kada se približe na određeno rastojanje i na taj način deluju organski. Nismo mogli ni da naslutimo šta se sve njihovom primenom postiže: sledeći korak u tom pravcu je Organica, fantastični modeler organolikih objekata, baziran na blob primitivama ili na novoj tehnologiji nazvanoj MetaBlox. S obzirom da je ovo prvi program baziran na ovoj tehnologiji, teško je reći da li je MetaBlox pravi izazov NURBS tehnologiji ili ne. No, vratimo se Organica-i.
Organica radi pod Windows 95 ili NT okruženjem. Sama aplikacija, sasvim u duhu Impulse-a, štedi sve hardverske resurse, ali potreba za memorijom i procesorskim vremenom ipak može da naraste do neslućenih razmera, ako preterate sa kompleksnošću objekta koga modelirate. Korisnički interfejs je uprošćen do krajnjih granica, ali nikako na uštrb funkcionalnosti - klasičan 3D izgled, sa ekranom podeljenim na četiri dela.
U gornjem desnom uglu (što se lako može i promeniti) nalazi se takozvana mesh perspective projekcija, dok su preostala tri polja klasične tri projekcije. Svako od ovih polja može da prikaže sliku u solid ili wire-frame maniru. Obzirom na skromnost po pitanju hardverskih zahteva, za jednostavnije modele možete slobodno sva četiri polja ostaviti u solid režimu. Na taj način će manipulacija objektima na ekranu biti daleko preglednija i jednostavnija.
Na ekranu su i tri tool-bar-a. Svaki od njih nosi posebnu grupu alatki, koje svakodnevni rad čine mnogo lakšim. U horizontalnom tool-bar-u na vrhu ekrana nalaze se sve MetaBlox primitive - ukupno ih ima 25. To su najrazličitiji oblici, zaobljenih ivica radi lakšeg stapanja sa drugim MetaBlox primitivama. Kombinacijom ovih primitiva Organica gradi kompleksne objekte, koji deluju organski. Svaku od pomenutih MetaBlox primitiva možete modifikovati na veliki broj načina - osim veličine, boje i položaja, možete definisati Mesh Strength i Color Strength. Ova dva parametra su veoma značajna, jer definišu način stapanja sa susednim primitivama. Naime, svaka primitiva koja učestvuje u stapanju svojim oblikom deluje na oblik i boju kontakta. Tako je Mesh Strength parametar kojim se kontroliše koliko će oblik date primitive imati uticaja na oblik veze (kontakta) sa susednom primitivom, a Color Strength definiše koliko će boja date primitive uticati na boju kontakta. Ni tu nije kraj modifikacijama - na svaku MetaBlox primitivu možete primeniti bend, taper, twist ili shear. Ako tome dodate da ove deformacije mogu ići u triplikatu za svaku od pomenutih primitiva, postaje jasno da su mogućnosti zaista izvanredne.
|